Przejdź do głównej treści
Certyfikaty SSL klasy Premium
od Platinum Partnera DigiCert
Bezpieczeństwo bez kompromisów

Wpływ obecności certyfikatu SSL na widoczność strony w wyszukiwarce Google

     
Ocena: 4,56/5,00

SSL to w skrócie przede wszystkim certyfikat bezpieczeństwa strony internetowej. Secure Socket Layer jest rodzajem szyfrowania, które gwarantuje bezpieczeństwo wszystkich danych, znajdujących się na stronie.
Ponadto, posiadanie SSL gwarantuje, że wszystkie treści, umieszczone na stronie użytkownika będą widoczne dokładnie w takiej postaci, jak założył właściciel. Oprócz tego, certyfikat zapobiega pojawianiu się niepożądanych reklam na stronie.
Natomiast goście, pojawiający się na stronie mogą mieć pewność, że mają do czynienia z prawdziwą ofertą, nie zaś z oszustwem, mającym na celu wyłudzić poufne dane lub pieniądze. Co za tym idzie, potencjalni klienci o wiele chętniej wchodzą na taką stronę i bez obaw korzystają z proponowanych przez jej właściciela usług.
Jednak, oprócz oczywistych korzyści, płynących z posiadania certyfikatu bezpieczeństwa SSL istnieje jeszcze poboczna zaleta-bonus - mianowicie wysokie wyniki w wyszukiwarkach internetowych.
Z racji tego, że wszystkie wyszukiwarki - w tym największy gigant Google - kładzie ogromny nacisk przede wszystkim właśnie na bezpieczeństwo strony - te sygnowane certyfikatem SSL zawsze mają pierwszeństwo w wynikach.

Niech Cię zobaczą

Posiadanie certyfikatu SSL to idealny początek skutecznej reklamy Twojej firmy. Tego typu zapewnienie bezpieczeństwa ma bardzo duży wpływ na zwiększenie popularności Twojego przedsiębiorstwa.
Można powiedzieć, że posiadając certyfikat SSL, strona użytkownika już na samym początku jest stawiana ponad tymi,które owego specjalistycznego zabezpieczenia nie posiadają.
Tego typu rozwiązanie jest bardzo korzystne nie tylko dla właścicieli firm, dysponujących najbardziej poufnymi danymi,czyli stron rządowych, czy bankowych. To również doskonała propozycja dla mniejszych przedsiębiorstw, które niekoniecznie w pierwszym rzędzie stawiają na bezpieczeństwo, a bardziej zależy im na podniesieniu popularności własnej marki. Wówczas, bezpieczeństwo jest atrakcyjnym bonusem do skutecznej reklamy.
Od 2014 roku widoczny jest ciągły wzrost zainteresowania wyszukiwarki Google szyfrowanymi połączeniami SSL, ze względu na bardzo duży nacisk na bezpieczeństwo danych.
Google zachęca do instalowania SSL na swoich stronach wszystkich użytkowników, ponieważ zapewnienie bezpieczeństwa w swoim wirtualnym środowisku jest dla wyszukiwarki funkcją priorytetową.

Klienci chcą być pewni

Posiadanie certyfikatu SSL z pewnością przysporzy właścicielom nowych klientów, ale i w drugą stronę - brak tego rodzaju zabezpieczenia może doprowadzić do utraty znacznej liczby odwiedzających stronę.
Użytkownicy chcą mieć pewność, że zamawiane artykuły oraz operacje, które przeprowadzają drogą elektroniczną są w pełni bezpieczne. Jeśli zatem takiej pewności mieć nie będą, najpewniej zrezygnują z korzystania z tego typu oferty, nawet jeśli miałaby ona wyjątkowo atrakcyjny content.

Kwalifikacje Google Chrome

Na początku roku 2017 Google Chrome wprowadziło kolejne zmiany. Założyciele poszli jeszcze o krok dalej - tym razem, strony nieposiadające certyfikatu SSL, na których wymagane będzie wpisanie hasła lub danych z karty kredytowej, otrzymają status strony niebezpiecznej.
Niewątpliwie, kolejne plusy jasno pokazują, jak dużą zaletą jest posiadanie certyfikatu SSL.

Oceń ten artykuł
Średnia ocena czytelników 4,56/5,00 na podstawie 81 głosów
Informacja o plikach cookies

Ta strona wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Pozwalają nam one m.in. rozpoznawać użytkowników i ich preferencje, jak również dostarczają informacji, które elementy naszej strony są najpopularniejsze i najbardziej użyteczne dla osób odwiedzających nasz serwis.

Rozumiem
SSL24 na Facebooku